Töitäni

”Viestinnän tekniikat tulevat ja menevät. Ainoa mikä säilyy, on sanoilla koskettamisen taito.”

Ulla Kuusimäki

YIT Koti

A-lehdet

Otavamedia

Tulosnurkka Oy

NepsyFocus Oy

YIT Koti A-lehdet Otavamedia Tulosnurkka Oy NepsyFocus Oy

Asiakaskokemuksia

Branderin copywriter-osaaja

Olen ollut Branderin huikeassa osaajatiimissä marraskuusta 2023 alkaen. Yhteistyö mainonnan eri alojen osaajien kanssa on saumatonta ja hienoa vaihtelua yksinyrittäjän copytyöhön. Olen ollut antamassa omaa osaamistani eri kokoisissa projekteissa, joista laajin oli Länsi-Uudenmaan koulutuskuntayhtymän, Luksian verkkosivuston uudistaminen, nostalgisin Siuntion kesäesitteen painotyö, jota oli ilo tehdä pitkästä aikaa sekä Länsi-Uudenmaan Säästöpankkisäätiö sr:n ensimmäisen nettisivuston suunnittelussa.

”Markkinointitoimisto Branderissa osataan kaikki, mitä tarvitaan markkinoinnin tehostamiseksi ja kirkkaan yritysilmeen saavuttamiseksi. Branderin osaajilla on vuosien kokemus mitä erilaisimmista viestinnän haasteista ja niiden ratkaisuista. Kaikissa medioissa, kaikilla välineillä ja kaikilla kanavilla. Ullalla on osaajajoukossamme copywriterina ja sisältöstrategina vastuullaan integroitu markkinointiviestintä, nettisivujen suunnittelu, SEO ja haastattelut.”

Toimitusjohtaja Jussi Leppänen, Branderi

Länsi-Uudenmaan Säästöpankkisäätiön toiminnan lanseeraus 

Huhtikuussa 2023 perustettu LUSP-säätiö tarvitsi helppokäyttöisen verkkosivuston toimintansa keskipisteeksi ja informaatiokanavaksi. Sivuston ensimmäiseksi tehtäväksi tuli lanseerata uusi säätiö ja julistaa ensimmäisten apurahojen ja avustuksien haku toiminta-alueellaan. Kiinnitin erityistä huomiota sivuston selkeyteen ja käyttäjäystävällisyyteen muun muassa sisäisillä linkityksillä, jotta hakupolku olisi mahdollisimman helppoa moninaiselle hakijakunnalle.

”Länsi-Uudenmaan Säästöpankkisäätiö tukee alueensa elinvoimaisuuden, hyvinvoinnin ja talouden kehittymistä sekä vaalii säästöpankkitoiminnan perinteitä jakamalla vuosittain avustuksia ja apurahoja lukuisille länsiuusimaalaisille toimijoille. Syksyllä 2023 julkaistut sivumme rakennettiin toimintamme keskipisteeksi. Copywriter Ulla Kuusimäen vastuulla Branderin tiimissä oli sivujen tekstisisällön luominen ja osin kiteyttäminen valmiista aineistosta sekä ensimmäisten Ajankohtaista-sivujen artikkeleiden kirjoittaminen. Olemme tyytyväisiä sivuihin. Saavutimme kirkkaasti tavoitteemme apuraha- ja avustushakemusten määrässä.”

Toimitusjohtaja Tuomo Paaso, Länsi-Uudenmaan Säästöpankkisäätiö sr

Tilitoimiston uusi ilme

Tulosnurkka toivoi nettisivuilleen poikkeavaa ilmettä taloushallintoalalle kovin yleisen konservatiivisen ilmeen sijaan. Yhdessä asiakkaan ja AD Ari Niskasen/Luova Niskanen päädyimme selkeän rentoon puhutteluun sekä uniikkiin piirrostyyliin. Nämä sekä eri laitteisiin skaalautuvat tekstimäärältään napakat sivut tukevat tulosnurkkalaisille ominaista napakkaa toimintatapaa. Samalla loimme yritykselle Personal Accounter -hahmon, joka Personal Trainerin tavoin pitää huolta asiakkaidensa talouden kunnosta. Sivusto on saanut kehuja sekä asiakkailta että alan opiskelijoilta ja – mikä parhainta – auttaa asiakasta uusasiakashankinnassa konkreettisesti.

“Tilitoimisto Tulosnurkka on suomalainen perheyritys, joka tarjoaa laadukkaita taloushallinnonpalveluita erikokoisille yrityksille ja yhdistyksille. Ulla Kuusimäki on ollut markkinointiviestinnän strategisena apuna Tulosnurkan brändäämisessä, palveluiden konseptoinnissa ja viestinnän kirkastamisessa. Lisäksi hän suunnitteli nettisivujemme sisällön rakenteen ja tekstit sekä toimittaa Personal Accounter-sivumme ajankohtaiset tekstit.

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Ullaan. Ulla on kiinnostunut liiketoiminnasta ja se helpottaa yritystä tekemään hänen kanssaan yhteistyötä. Lisäksi hän osaa kirjoittaa tekstit pelkkien ranskalaisten viivojen ja puhelinkeskusteluiden perusteella.”

Toimitusjohtaja Päivi Nurkki, Tulosnurkka Oy

Uuden yrityksen lanseeraus

Oli hienoa päästä luomaan oman alansa vahvojen ammattilaisten kanssa vastaperustetulle yritykselle ilme, puhuttelutyyli ja markkinointiviestinnän sisältö. NepsyFocuksen ulkoasussa ja puhuttelutyylissä haettiin rentoutta, luotettavuutta ja helppoa lähestyttävyyttä. Lisäksi viestinnän piti puhutella vanhempien lisäksi heidän lapsiaan. Yrityksen perustajien vahvalla visiolla tekemä brief antoi minulle ja visualisti Ari Niskaselle vapauden luoda omaperäinen yrityskuva, sanoma ja verkkosivut.

“Muistelemme lämmöllä Ullan kanssa tehtyä yhteistyötä perustaessamme terveydenhuollon alan yritystämme. NepsyFocus tarjoaa palveluita lapsille, nuorille ja perheille, joilla on adhd, autismi tai oppimisvaikeuksia. Meillä on vahvaa osaamista aiheista, mutta Ulla osasi muotoilla palvelukuvaukset niin, että asiakkaat löytävät meidät internetin syövereistä. Saimme Ullalta myös apua ja kullanarvoisia ideoita somen päivittämiseen ja postausten tekoon.”

Perustajat Camilla, Satu ja Ulla, NepsyFocus Oy

Kymmenien vuosien kokemuksella

Luovuus on nähdä asiat toisin kuin on totuttu. Uteliaisuus uuteen tuo tekstiin tuoreuden, kokemukset syvyyttä ja sanojen hallinta rikkautta. Vuosikymmenien kokemus on hyväksi.

Mainonnan sisältöjen suunnittelussa tärkeintä on nähdä tuote tai palvelu asiakkaan asiakkaiden silmin ja avata se houkuttelevasti ja ymmärrettävästi sanoin.

Oletko valmiina käärimään hihat ja aloittamaan yhteisen projektin?